Finanssivalvonta sosiaalisessa mediassa
Finanssivalvonta toimii viestipalvelu X:ssä (entinen Twitter) ja LinkedInissä. X:ssä jaamme pääasiallisesti tietoa Finanssivalvonnan ja eurooppalaisten valvojien toiminnasta. LinkedInissä keskitymme työnantajakuvaviestintään. Jaamme lisäksi YouTube-kanavallamme tallenteita Finanssivalvonnan tilaisuuksista ja SlideSharessa esitysmateriaaleja. Seuraamme kaikissa kanavissa Finanssivalvonnasta käytävää keskustelua.
Miksi Finanssivalvonta ei vastaa X:ssä väärinkäytösepäilyyni tai yksittäistä yritystä koskevaan kysymykseeni, vaikka merkitsin heidät julkaisuun?
Finanssivalvonta merkitään usein julkaisuihin X:ssä. Vaikka seuraamme keskustelua ja välitämme siitä tietoa asiantuntijoillemme, emme voi kommentoida valvottaviemme asioita emmekä väärinkäytösepäilyitä X:n keskusteluissa.
Tämä johtuu siitä, että valvonta-asiat ovat pääasiallisesti luottamuksellisia. Emme voi myöskään kommentoida keskeneräisiä asioita. Valvottavistamme julkistamme tietoja vain rajatuissa tapauksissa, kuten esimerkiksi hallinnollisten seuraamuksien yhteydessä.
Olemme silti kiitollisia, että sosiaalisen median käyttäjät huomioivat meidät ja saattavat asioita tietoomme merkitsemällä meidät julkaisuihin. Sosiaalinen media ei kuitenkaan ole oikea kanava väärinkäytöksistä ilmoittamiseen.
Mitä kautta voin kertoa epäilykseni väärästä toiminnasta Finanssivalvonnalle?
Finanssivalvonnalla on väärinkäytösepäilyjen ilmoittamiseen omat kanavat. Vapaamuotoisen ilmoituksen Finanssivalvonnan valvottavan menettelystä voi tehdä Finanssivalvonnan kirjaamoon postitse, sähköpostitse tai faksilla. Tarkemmat ohjeet löydät Ilmoitus Finanssivalvonnalle -sivulta.
Ilmoituksen luonteesta riippuen voit valita sopivan ilmoituskanavan. Finanssivalvonnalle voi tehdä myös anonyymin ilmoituksen. Löydät suositukset erityyppisille ilmoituksille sekä linkit niiden ohjeisiin Väärinkäytösepäily-sivulta.
Muut yhteydenotot
Jos jokin asia Finanssivalvonnan toiminnassa jäi askarruttamaan, lisää yhteystietoja on Yhteystiedot-sivullamme.